next up previous contents
Elõre: Leképezés adatstruktúrákra és vezérlési Fel: A tervezés egyes fázisai Vissza: Portabilitási megfontolások

A látvány (look-and-feel) megtervezése

Alapvetõen a BORLAND C++ integrált fejlesztõi környezetének menükoncepcióját igyekszünk megvalósítani a hot key-k kivételével. Igyekszünk egy egyszerû help-rendszert is megvalósítani, de nem célunk a BORLAND C++ környezetfüggõ rendszerének a lemásolása.

A menürendszert úgy látja a felhasználó, hogy több alfanumerikus ablak van a képernyõn. A BORLAND C++ erre ténylegesen is lehetõséget nyújtana, de a hordozhatóság miatt ezt nem használjuk ki. A menükezelõ rendszerben az összes karakternyomtató utasítás az egész képernyõre vonatkozik, mi magunk figyelünk arra, hogy csak a képernyõ bekeretezett részén történjen nyomtatás. A képernyõn mi magunk hozunk létre keretezett részeket, dobozokat az IBM PC kiterjesztett karakterkészletével. A felhasznált 'jobb felsõ sarok', 'bal felsõ sarok', 'függõleges vonal', stb. karakterek egyes számítógép terminálokon is léteznek, "természetsen" más kódokkal, így célszerûen ezeket például a #define direktívával szimbólumokhoz rendeljük.

Minden menü egy ilyen dobozba kerül, az egyes almenük dobozai a szülõ menü dobozától egy kicsit lejebb kerülnek a képernyõre. Készítünk egy fõmenü keretet is. Ennek a legfelsõ sora lesz a fõmenû, azaz az egymástól független menüfák gyökerének a gyûjtõhelye. A fõmenûbõl az egyes menüpontokat vagy egy dedikált billentyû leütésével, vagy a kurzor-mozgató nyilak (tex2html_wrap_inline11443, illetve tex2html_wrap_inline11445 nyilak) és az Enter billentyû segítségével választhatjuk ki. A kiválasztás hatására a menüpont alatt megjelenik a megfelelõ almenü kerete, benne az egyes almenüpontokkal. Egy almenüponthoz vagy egy közvetlenül végrehajtható programrész, vagy egy további almenü tartozik. Az almenük pontjait a tex2html_wrap_inline11447 tex2html_wrap_inline11449 kurzorvezérlõ billentyûk és az Enter, illetve dedikált billentyûk segítségével választhatjuk ki.

Egy almenübõl az Esc, vagy a minden menüben szereplõ eXit menüponthoz rendelt X billentyû leütésével léphetünk ki. (Az eXit menüpontot és a hozzá tartozó X billentyût a portabilitás miatt definiáltuk: egyes terminálokon az Esc billentyû kódja terminálvezérlõ karakterszekvenciák része, így e billentyû leütését vagy nem tudjuk érzékelni, vagy a terminál "megbolondul" tõle.) Egy menüpontként aktivizált programrészbõl, vagy egy almenübõl visszatérve a hívó menü képe mindig regenerálódik, és az utoljára aktivizált menüpont marad kiválasztva, azaz egyszerûen csak az Enter billentyû leütésével újra aktivizálható.


next up previous contents
Elõre: Leképezés adatstruktúrákra és vezérlési Fel: A tervezés egyes fázisai Vissza: Portabilitási megfontolások