Elõre: Programozás
C++-ban Fel: A
menükezelõ rendszer listája Vissza: A
menükezelõ rendszer listája
A saját include file
tartalma
A következõ lista a myfunc.h include file javasolt
tartalmát mutatja be:
/************************************************************
* File: myfunc.h *
* Tartalom: Menukezelo mintaprogram fuggveny proto- *
* tipusai: elorehivatkozasokhoz, illetve a *
* kepernyokezelo rendszer hasznalatahoz. *
*************************************************************/
/* ======================================================== */
/* A menukezelo rendszer fuggvenyeinek deklaracioi */
void main_menu(int stl); /* Fomenu-rutin. Ezt kell a main-
bol meghivni */
void main_frame(void); /* A fomenuhoz keretet rajzol a
kepernyore */
int menu(int index); /* Ez a menurutin: az adott sor-
szamu menut kezeli */
void menu_regen(int index); /* Az adott sorszamu menut rege-
neralja a kepen */
void menu_remove(int index);/* Az adott sorszamu menut letor-
li a keprol */
void menu_help(int index); /* Adott menuponthoz helpet ir ki
egy file-bol */
void box_draw(char *header, /* Adott fejleccel, */
int xp,int yp,/* adott xp,yp poxicioban, */
int xs,int ys,/* adott xs,ys meretben dobozt */
int rem); /* rajzol, ha kell, torol alatta*/
void box_delete(int xp, /* Adott helyrol adott meretu */
int yp, /* dobozt torol */
int xs,
int ys);
/* ======================================================== */
/* A keprnyokezelo rutinok prototipusai magyarazatokkal */
void o_gotoxy(int x, int y); /* Sajat pozicionalo.
x=0..24, y=0..79 */
void home(void); /* A kurzort a 0,0 pozicioba
helyezi */
void erase(void); /* Torli a kepernyot es a
0,0-ba pozicional */
void displ_ini(void); /* Bekapcsolja a kepernyo-
kezelo rendszert, torol */
void displ_end(void); /* Kikapcsolja a kepernyo-
kezelo rendszert, torol */
void cursor_left(int n); /* A kurzort egy pozicioval
balra viszi */
void cursor_right(int n); /* A kurzort egy pozicioval
jobbra viszi */
void cursor_up(int n); /* A kurzort egy pozicioval
feljebb helyezi */
void cursor_down(int n); /* A kurzort egy pozicioval
lejebb helyezi */
void highlight(unsigned mode,/* 'mode' szerinti attributum-
char* string);/* mal 'string'-et nyomtatja */
int read_in(char* string); /* Egy sztringet olvas be */
int yesno(void); /* y/Y/I/i/N/n (igen/nem)
valaszt var. 0, ha 'nem' */
int input(char* string,
int pos,int len);/* Sor-editor. Adott pozici-
on, adott hosszt edital */
void press_key(void); /* A 'Press a key' kiirasa u-
tan gombnyomasra var */
void bell(void); /* Egy BEL karaktert kuld az
stdout-ra: igy beep-el */
int getkey(void); /* A billentyuzetet kezeli,
ASCII-t, illetve #define
erteket ad vissza (pl. UP) */