next up previous contents
Elõre: Programozás C++-ban Fel: A menükezelõ rendszer listája Vissza: A menükezelõ rendszer listája

A saját include file tartalma

A következõ lista a myfunc.h include file javasolt tartalmát mutatja be:
/************************************************************
* File:         myfunc.h                                    *
* Tartalom:     Menukezelo mintaprogram fuggveny proto-     *
*               tipusai: elorehivatkozasokhoz, illetve a    *
*               kepernyokezelo rendszer hasznalatahoz.      *
*************************************************************/

/* ======================================================== */
/*       A menukezelo rendszer fuggvenyeinek deklaracioi    */

void main_menu(int stl);    /* Fomenu-rutin. Ezt kell a main-
                               bol meghivni                 */
void main_frame(void);      /* A fomenuhoz keretet rajzol a
                               kepernyore                   */
int  menu(int index);       /* Ez a menurutin: az adott sor-
                               szamu menut kezeli           */
void menu_regen(int index); /* Az adott sorszamu menut rege- 
                               neralja a kepen              */
void menu_remove(int index);/* Az adott sorszamu menut letor-
                               li a keprol                  */
void menu_help(int index);  /* Adott menuponthoz helpet ir ki
                               egy file-bol                 */
void box_draw(char *header, /* Adott fejleccel,             */
              int xp,int yp,/* adott xp,yp poxicioban,      */
              int xs,int ys,/* adott xs,ys meretben dobozt  */
              int rem);     /* rajzol, ha kell, torol alatta*/
void box_delete(int xp,     /* Adott helyrol adott meretu   */
                int yp,     /* dobozt torol                 */
                int xs, 
                int ys);    
/* ======================================================== */
/*  A keprnyokezelo rutinok prototipusai magyarazatokkal    */

void o_gotoxy(int x, int y); /* Sajat pozicionalo. 
                                x=0..24, y=0..79            */
void home(void);             /* A kurzort a 0,0 pozicioba 
                                helyezi                     */
void erase(void);            /* Torli a kepernyot es a 
                                0,0-ba pozicional           */
void displ_ini(void);        /* Bekapcsolja a kepernyo-
                                kezelo rendszert, torol     */
void displ_end(void);         /* Kikapcsolja a kepernyo-
                                kezelo rendszert, torol     */
void cursor_left(int n);     /* A kurzort egy pozicioval 
                                balra viszi                 */
void cursor_right(int n);    /* A kurzort egy pozicioval 
                                jobbra viszi                */
void cursor_up(int n);       /* A kurzort egy pozicioval 
                                feljebb helyezi             */
void cursor_down(int n);     /* A kurzort egy pozicioval 
                                lejebb helyezi              */
void highlight(unsigned mode,/* 'mode' szerinti attributum-
               char* string);/* mal 'string'-et nyomtatja   */
int  read_in(char* string);  /* Egy sztringet olvas be      */

int  yesno(void);            /* y/Y/I/i/N/n (igen/nem)
                                valaszt var. 0, ha 'nem'    */
int  input(char* string,
           int pos,int  len);/* Sor-editor. Adott pozici-
                                on, adott hosszt edital     */
void press_key(void);        /* A 'Press a key' kiirasa u-
                                tan gombnyomasra var        */
void bell(void);             /* Egy BEL karaktert kuld az
                                stdout-ra: igy beep-el      */
int  getkey(void);           /* A billentyuzetet kezeli, 
                                ASCII-t, illetve #define
                                erteket ad vissza (pl. UP)  */