next up previous contents
Elõre: Dinamikus objektumok létrehozása Fel: Programozás C++-ban Vissza: Virtuális függvények deklarálása

Dinamikus objektumok

Eddigi példáinkban csak statikus objektumokkal volt dolgunk (amelyek számára a fordítóprogram foglal le tárterületet a fordítás során), jóllehet a hagyományos C-ben már megszokhattuk, hogy változóink egy része számára mi magunk foglalunk le tárterületet, és a változókat megszüntetve felszabadítjuk a memóriát, ha az adott változókra többé már nincs szükségünk.

Természetesen a C++-ban sem kell lemondanunk a dinamikus tárkezelésrõl az objektumok kapcsán, akár használhatjuk is a hagyományos C-ben megismert tárkezelõ függvényeket, például a malloc-ot is. Ezt mégsem javasoljuk objektumok esetében, mert a C++ a hagyományos tárkezelõ függvényeknél jóval hatékonyabb módszereket kínál. Például biztosítja, hogy a dinamikusan kezelt objektumok esetében is aktivizálódjanak a megfelelõ konstruktorok és destruktorok.